Hoe u ervoor zorgt dat toeristen uw horecaonderneming weten te vinden.

De zomervakantie staat voor de deur! Het ideale moment om even stil te staan bij de vraag: Hoe zorg ik ervoor dat toeristen en dagjesmensen mijn onderneming weten te vinden?

Afhankelijk van de locatie van uw onderneming is dit een potentieel grote groep klanten die voor extra omzet kunnen zorgen. Hoe zorgt u ervoor dat ze uw onderneming niet voorbij lopen?

op_de_kaart

Dorstlessers geeft u 5 tips:

  1. Zorg voor zichtbaarheid op reisplatformen en blogs zoals TripAdvisor of indebuurt.nl. Reizigers en dagjesmensen oriënteren zich vaak online om erachter te komen wat de hotspots zijn in de stad die ze bezoeken. Door samen te werken met bijvoorbeeld bloggers die hun favoriete adresjes tippen, stijgt uw geloofwaardigheid en het maakt u aantrekkelijk voor een nieuw publiek.

 

  1. Bouw een band op met hotels, campings en vakantieparken in de buurt. Stel uzelf voor, maak afspraken met de accommodatie-eigenaren en vraag of u visitekaartjes of brochures mag achterlaten bij de receptie.

 

  1. Gebruik uw nieuwe samenwerkingsverbanden uit tip 2 en laat kortingscoupons uitdelen in de accommodatie om rustige periodes, stille tijdstippen, of minder goed lopende gerechten te promoten.
  1. Sluit u aan bij de lokale Kamer van Koophandel en VVV. Zodat u altijd weet wat er speelt in uw stad, welke evenementen, conferenties en concerten er plaatsvinden. Met deze kennis kunt u inspelen op de nieuwe toeristenstroom die dit met zich meebrengt.

 

  1. Speel uw lokale voordeel uit. Denk goed na over wat u uniek maakt. Is het de locatie? Uw mooie, zonnige terras? Heeft u een prachtig uitzicht? Of is er een bezienswaardigheid in de buurt? Laat dit goed naar voren komen op uw website en Social Media-kanalen.

Op naar een stralend zomerseizoen! Meer tips of informatie over een optimale bezetting? Neem contact met ons op!