Millenials, hoe goed bent u ingespeeld op deze doelgroep? Volgens onderzoek is dit de generatie die het vaakst een horecagelegenheid bezoekt. Deze grote groep (er zijn meer dan 3 miljoen Millenials tussen de 18 en 33 in Nederland) drukt zijn stempel op onder andere horeca, media en marketing.

Begrijpen wat zij belangrijk vinden is en hierop inspelen is belangrijk voor uw horecaonderneming.

Meer dan alleen een smaakbeleving

Millenials zijn niet alleen op zoek naar een goede smaak- en eetbeleving, ze zijn minstens zo gevoelig voor customized menu designs, restaurant branding en gemak. Ook zijn ze bewust bezig met een gezonde levensstijl en zullen ze bij hun restaurantkeuze rekening houden met verantwoorde gerechten op de menukaart. Ze hebben graag controle over wat ze eten en transparantie hierover is dan ook een must.

Waarom branding belangrijk is

Uiteten gaan is meer dan even snel een hapje eten, voor Millenials gaat het ook om de ervaring an sich. Wat hierin een rol speelt zijn online recensies, marketing en de uitstraling van uw horecaonderneming. Het interieur en imago van uw restaurant zijn doorslaggevend voor het maken van een keuze.

Online zichtbaarheid

Internet en Social Media kennen ook geen geheimen voor deze doelgroep, maak hier slim gebruik van in uw marketing. Zorg er in elk geval voor dat u goed vindbaar bent online en dat uw Social Media kanalen aantrekkelijk ingericht zijn. Een smartphone-proof website is de investering meer dan waard.

Heeft u een duidelijk concept?

Een sterk, onderscheidend concept zorgt ervoor dat u opvalt bij deze doelgroep. Behoefte aan ondersteuning of sturing op dit gebied? Dorstlessers helpt u graag verder.