Wat IoT-toepassingen kunnen betekenen voor uw horecaonderneming

Alles is tegenwoordig data. Heeft u er al aan gedacht wat data voor uw horecaonderneming zou kunnen betekenen? U werkt sowieso met een kassasysteem, maar waarschijnlijk ook met plannings-, inkoop- en boekhoudsystemen.  Een koppeling tussen deze toepassingen levert waardevolle informatie op. Met de data die u op deze manier verzamelt kunt u o.a.: klanten identificeren, menu’s en rekeningen personaliseren, uw personeel beter aansturen en uw voorraad- en keukenprocessen optimaliseren.

Klantbelevenis optimaliseren

IoT, ooit van gehoord? Door het Internet of Things kunnen apparaten onderling communiceren en autonoom beslissingen nemen. De toepassingen zijn eindeloos en, als u ze slim inzet, onmisbaar. Ook in uw horecaonderneming . Wist u bijvoorbeeld dat:

  • Het mogelijk is om via een density -app inzicht te krijgen in de bezetting van uw onderneming? U kunt monitoren wat drukke en rustige momenten zijn en uw bezetting daarop sturen.
  • U door middel van Beacon’s (een klein Bluetooth device dat koppelt met Smartphones) mensen die langs uw restaurant lopen persoonlijke aanbiedingen kunt sturen. Door data te verzamelen over de patronen van uw gasten (hoe vaak komen ze terug, hoe lang blijven ze) kunt u uw aanbiedingen (en communicatie!) personaliseren.
  • Uw gasten dankzij geavanceerde terminals menu-items kunnen liken en disliken. Uw klanten kunnen gedurende hun bezoek over verschillende factoren feedback geven waar u vervolgens op kunt inspelen.
  • U het uw klanten makkelijk kunt maken door ze gebruik te laten maken van een app waarmee ze op rekening kunnen betalen. De rekening kunnen ze vervolgens achteraf delen en gedurende hun bezoek kunt u (geautomatiseerd) aanbiedingen sturen op basis van hun communicatiepatroon.

Interne processen optimaliseren

Niet alleen uw klantbelevenis kunt u optimaliseren dankzij verschillende Apps en toepassingen, ook uw interne processen kunnen een flinke efficiëntieslag maken:

  • Door gebruik te maken van slimme glazen kunnen uw klanten bijvoorbeeld een nieuw drankje bestellen door met hun lege glas op tafel te tikken. U kunt ze ook zo instellen dat uw bediening een seintje krijgt als het glas leeg is. Ook kan uw bediening tips krijgen hoe ze hun tafel meer kunnen laten bestellen op basis van hun drinkgedrag.
  • Ook uw keuken heeft profijt van verschillende apps. Zo kunt u de temperatuur van verschillende ruimtes monitoren en alerts instellen bij afwijkingen. Op basis van deze data kan vervolgens ingeschat worden wanneer een apparaat onderhoud nodig heeft.
  • Door stickers op de onderkant van uw voorraadbakken te plaatsen kunt u automatisch het voorraadniveau meten en alerts instellen als een ingrediënt op dreigt te raken. Door dit te koppelen aan uw kassasysteem kan de verspilling per ingrediënt gegenereerd worden.

Meer weten over wat data kan betekenen voor uw horecaonderneming? Neem contact met ons op en we vertellen u graag meer over onze Business Intelligence oplossing.