De Feestdagen staan weer voor de deur. Bent u al druk bezig met het feestelijk aankleden van uw horecaonderneming? En past u ook uw menukaart aan? 

Retailcijfers wat betreft Sinterklaas- en Kerstinkopen liggen vaak in lijn met de verwachte decemberomzet in de Horeca. De feestelijke stemming zorgt ervoor dat klanten minder naar de prijzen in winkels en restaurants kijken dan gedurende de rest van het jaar.

Heeft u speciale items op het menu tijdens de Feestdagen? Dit is namelijk ontzettend interessant voor uw onderneming. Uit onderzoek blijkt dat deze limited edition dranken en gerechten voor tot wel 26% meer verkopen zorgen!

Wij geven u zeven redenen waarom seasonal items interessant kunnen zijn voor uw horecaonderneming.

Zeven redenen voor seasonal items

1. Lagere inkoopkosten

Pompoensoep, boerenkoolsalade… Maak gebruik van de decemberoogst en zet deze toppers op de kaart

2. Smaakbeleving

Smaak is net zo belangrijk als het laag houden van de kosten. Seizoensproducten zijn niet alleen prijstechnisch voordeliger, ze smaken ook beter.

3. Gerechten met hoge marge

Stamppotten, ovenschotels en stoofgerechten hebben relatief lage productiekosten en een hoge winstmarge.

4. Winstgevende (warme) dranken

Vergeet uw drankjes niet! Seasonal drinks zijn erg trendy en zorgen voor een omzetboost. Wat dacht u van appelcider, punch of koffie- en chocoladespecialiteiten?

5. Meer Marketing

Nieuwe items op uw menukaart geplaatst? Informeer uw gasten hierover! Post foto’s op Social Media of stuur uw vaste gasten een nieuwsbrief met uw nieuwe menukaart.

6. Vernieuwde interesse van vaste gasten

Uw vaste gasten zullen blij verrast zijn om nieuwe items op uw menukaart te zien. Voor veel gasten is het een reden om een extra bezoek aan uw horecaonderneming te plannen.

7. Betrokken personeel

Betrek uw personeel bij het maken en creëren van holiday specialities. Beloon ze op basis van hun verkopen of maak een wedstrijd van het verzinnen van de leukste naam voor de nieuwe dranken en gerechten.