Anno 2020 zijn er meer Millenials dan babyboomers in Nederland. Zij zijn de belangrijkste groep om op in te spelen in uw marketing en branding.

Deze groep is erg actief op Social Media en wordt constant blootgesteld aan veel prikkels. Om op te vallen zult u qua marketing soms out-of-the-box moeten denken.

Altijd Online

Daarnaast zijn ze erg gehecht aan zorgeloos online kunnen zijn en zijn ze afhankelijk van hun telefoon. Zorg dat u een goed Wifi-netwerk heeft en biedt ze de mogelijkheid om hun mobieltje te kunnen opladen.

Instagrammable interieur

De selfie-generatie kiest een restaurant ook uit op basis van het interieur. Zorg ervoor dat uw interieur on trend is of iets bijzonders heeft waardoor men er foto’s van wil maken. Dat geldt overigens ook voor de gerechten op uw menukaart! Verras de Millenial met een niet alledaags ingrediënt en presenteer uw gerechten op een eigentijdse manier.

Transparatie

Niet alleen weten Millenials graag precies uit welke allergenen uw gerechten bestaan, ze zijn ook graag op de hoogte van de herkomst van uw ingrediënten. Werkt u alleen met lokale of biologische ingrediënten? Speel dit uit!

Een open keuken wordt ook gewaardeerd door de Millenial, letterlijk in de keuken kunnen kijken is natuurlijk de ultieme vorm van transparantie.

Flexibel en betaalbaar

Waar u het meest mee scoort is een flexibele en toegankelijke houding. Makkelijk en snel online kunnen reserveren, goede beschikbaarheid en een eerlijke prijs-kwaliteitsverhouding staan bij deze doelgroep hoog in het vaandel.